Mám rád cyklické témata

Psaní blogu vyžaduje alespoň dvě věci. Samozřejmě, domnívám se, že doména a upravený systém správy obsahu jsou považovány za předem splněné podmínky. Takže když vše funguje správně, co ještě potřebujeme?

Chuť a nálada pro psaní? Ta Nikomu na začátku nechybí. Píšu „na začátku“, protože pokud jsme nadšeni, všechno je jde tak nějak samo. Později, když se z vedení blogu stává rutinou, řehole, zaměstnání, musíme být již nuceni psát. A musíme mít co psát.


Potřebujeme inspirující téma a čas psát. Protože když píšeme blog na téma, o které se o lidi nezamíjají, nebudou číst články a navštěvovat naše stránky. A lidé rádi čtou články o aktuálních tématech, mají rádi „nový ariel“. Co bylo včera nebo minulý měsíc, je beznadějně staré a nezajímavé, četli to jinde. Nemají důvod číst stejnou věc znovu u nás.

Ale nemám rád „krysí závod“ a nemám soutěžím s jinými weby, kdo přinese dříve bombastické informace. Proto se mi nelíbí takzvané „sociální a politická“ témata, celebrity mě nezajímají a já o nich ani nepíšu. Nicméně vidím, že mé články jsou čteny a prohledávány. Proč, když nejsou aktuální?

Ale nejsou zastaralé. Prostě nejsou nové. Aktuální ale jsou stále a stále obsahují cenné informace. Nezávodím s časem (a dalšími blogery), nechám čas mé dohnat. Píšu takové články, které jsou jako hodiny, ve kterých se pohyb zastaví a dvakrát denně ukazují správný čas 😉

A tak i mé články o cyklistice nebo o metodách permakulturního pěstování ovoce a zeleniny jsou každý rok aktuální a přínosné pro čtenáře, kteří je ještě nečetli, ale i pro ty, kteří je znají, jen si chtějí osvěžit své znalosti. Zadají dotaz do vyhledávacího pole Google nebo jiného vyhledávacího nástroje a tam najdou zaindexovaný článek k tématu, které hledají. Nejvíce na vysokých pozicích, protože to není nový článek napsaný včera, ale loni nebo předminulý rok. A protože článek obsahuje důležité a zajímavé informace a je doplněn spoustou reálných obrázků z mé praxe, píšu o skutečných zkušenostech, nikoli o naučené teorii, článek jim pomůže. A to Google ví 🙂

Mám rád témata, která se cyklicky opakují jako roční období. Poté nemusím psát článek rychle, soutěžit s jinými webovými stránkami v rychlosti, ale mohu se soustředit na kvalitu a užitečné informace. Pokud tento článek tento rok nepomůže mnoha lidem, nezáleží na tom. Příští rok, kdy nastane vhodná doba pro úpravu panelákového bytu, pěstování v zahrádce nebo ideální doba na výlet na kole, přes Google najdou moji čtenáři na mých webech přesně to, co hledají.

Dokonce i bez toho, že bych v duchu aktuálnosti nespal a psal i bez nadšení, které je z článku cítit mnohem více než jeho nepřítomnost.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..