Motokáry mohou být novým koníčkem

Motokáry mohou být skvělým koníčkem. Jen nepočítejte s tím, že se naučíte jezdit během pár dnů. Motokáry se řadí do kategorie motorsportu. Pro začátečníky je to vlastně ta nejlepší škola vůbec. Musíte tedy počítat s tím, že vám tréninky zaberou relativně velké množství času. I přes to však existují tipy, jak být na trati rychlejší. Pokud se jich budete držet, pak se váš čas bude zlepšovat každým kolem. Následně už budou rozhodovat jen tisíciny. Každá chyba vás v konečném důsledku bude stát rekord.


Jak jezdit rychlejší časy na motokárách?

Bez trpělivosti se neobejdete. Pokud jdete poprvé na okruh a během pár jízd vás už motokáry nebaví z toho důvodu, že nezajíždíte stejné časy, jako ostatní lidé, s největší pravděpodobností je to tím, že oni jezdí už nějaký ten pátek. Vy, jakožto nováček tak nemáte šanci se těmto závodníkům vyrovnat. Nesnažte se rychlejším jezdcům rovnat. Jezděte si svou jízdu, na kterou jste zvyklí. Jak jsme již naznačovali na začátku tohoto odstavce, bez trpělivosti se zkrátka neobejdete.

Tak, jako každá jiná činnost nebo sport, jsou i motokáry o tréninku. Každý má za to, že jsou motokáry velice jednoduché. Stačí jen nasednout a jezdit. Úspěch člověk očekává prakticky okamžitě. Takhle to bohužel nefunguje. Pro zajíždění lepších časů je potřeba neustále trénovat a vychytávat veškeré mouchy. První chybou začátečníků je jízda smykem. Možná si v danou chvíli připadáte jako ve filmu Rychle a zběsile: Tokijská jízda, ale věřte nám, že tímto způsobem nikdy nedocílíte rychlejších časů. Smyk vás jinými slovy brzdí. Je potřeba využívat správnou stopu a brzdnou dráhu. Jedině tak máte šanci na zlepšení svého času.

Další tipy ohledně motokár

Další tip spočívá v plynu. Pokud budete stát na plynovém pedálu a následně do toho brzdit, snadno se dostanete do smyku. V momentě, kdy vyjíždíte ze zatáčky na plyn tzv. ťukejte. Jakmile dáte okamžitě plný plyn, dochází ke smyku. Rovněž se nedoporučuje zároveň brzdit a dávat plyn, jak jsme již uvedli na začátku tohoto odstavce. Dalším problémem je položená noha na brzdovém pedálu. I to vás stojí čas. Mnoho lidí si to přitom ani neuvědomuje. V první řadě si musíte motokáru nastavit tak, aby vám sezení v ní maximálně vyhovovalo. Pedály, sedadlo i volant se dá libovolně upravovat.

Brzdné stopy a využívání apexu. O tom jsme vám mírně naznačovali v předchozích odstavcích. Jsou to dva důležité faktory, jež vás mohou stát nejenom tisíciny, ale i vteřiny. Učit se můžete od zkušenějších závodníků. Stále se ovšem věnujte své motokáře, aby nedošlo k nehodě. I o tom jsme se lehce zmínili v předchozích odstavcích.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..