Chovejte, pěstujte, hlavně stále kupujte

Sledujete televizní magazíny pro zahrádkáře? Všímáte si, o čem většinou jsou a jakým tématům se věnují? Jaké nabízejí řešení a jaké druhy produktů se v nich objevují? Jaké metody úpravy a udržování zahrad jsou v nich prezentovány? Každý, kdo má zkušenosti s obráběním zeleninové, ovocné nebo i okrasné zahrady, musí jen hlavou kroutit, když vidí, jak se rychle „zapomíná“ na osvědčené, jednoduché a účinné způsoby a prezentují se moderní metody, které ale mají jen jedno společné.


Prakticky každá televize má svůj program pro zahrádkáře. Nebo spíš program o předělávání zahrad. I když říkat 200 metrů čtverečních velkému pozemku, obehnaném dvoumetrovým betonovým plotem zahrada, je odvážné. Takové pozemky u domů se vyskytují v nových satelitech a společným rysem všech vlastníků těchto domů je to, že nemají čas. Nemají čas na dům, nemají čas na zahradu, nemají čas ani na sebe. A chtějí mít zahradu, tedy ten kus pozemku, který zahradou nazývají, bezúdržbovou. Prakticky ani nejde o zahradu ve smyslu pěstování stromů, keřů, ovoce, zeleniny nebo jen květů. Je to pro ně jen soukromý prostor před domem.

A realizátoři těchto zahrad? Namísto trávníku štěrk, místo zeleně obrovské kameny. A když už květiny, tak nasadí letničky. Dobrá inspirace. Příští rok si může majitel všechny květiny zasadit nanovo. Samozřejmě hned poté, co si je koupí.

Přesně o to jde. Nabyl jsem postupně dojem, že všechny ty inspirativní proměny zahrad mají jednoho společného jmenovatele. Přesně se dozvíte, co máte koupit. Přestože byste mohli nasadit trvalky, a samozřejmě se o ně starat, přestože byste mohli zasadit pár užitečných keřů a sem tam je přistřihnout, vždy se dozvíte, co je třeba koupit a občas i to, kde a od koho.

Trávník nejlépe již hotový jako koberec, pod něj automatickou závlahu, nezapomeňte hnojit. A sekačka musí být! Neboť je normální hnojit a zalévat trávník, aby rostl a pak ho sekat, protože roste. A hnojit, protože sekáním mu ubližujeme.

Já chápu, že výroba takového televizního programu stojí peníze. A chápu i to, že televize žijí ze sponzoringu. Ale opravdu je nutné natlouct lidem přes obrazovku do hlavy postupy, které sice zajistí, že se o svou zahradu prakticky nemusí starat, ale současně způsobují, že neustále musí za něco platit, ať už při rekonstrukci nebo při provozu? Opravdu si v produkci myslí, že kdyby uvedli program, který ukáže divákům, jako při realizaci a provozu zahrady mohou ušetřit šikovným postupem a výběrem správných materiálů, že by nezískali dostatek diváků a nevydělali na vhodně cílené reklamě?

Reklama je i nyní vhodně cílená a určitě zisková. No program diváky nic nenaučí. Není to škoda?


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..