Jak jsme (dvakrát) nekoupili akumulátorové nůžky

Na podzim začíná intenzivní péče o ovocné stromy. Správný řez ne jen tvaruje koruny stromů, ale má přímý vliv na založení úrody ovoce na příští rok. Není divu, že nejednoho zahrádkáře v tomto období celkem bolí ruka z častého stříhání větví. Proto jsme hledali způsob, jak si tuto namáhavou práci ulehčit.


Přitom nejde jen o to, že ze stromu odstřihneme nebo odřízneme větev, která tam podle našeho názoru nepatří. Kromě „výchovného řezu“ na stromě je nutno v zahradě po sobě i uklidit. To znamená větve nastříhat na menší kusy a podle rozhodnutí tlusté kusy odložit jako palivo pod kotlík nebo do grilu, zbytek případně použít do kompostu či jako základ německé kopy.

Tenké konce větviček a větviček u nás využíváme i jinak, netradičně. Listy skončí v kompostu, tenké větve jako mulč. Nastříháme je na několik centimetrů dlouhé kousky, kterými zakryjeme místa, které se obvykle pokrývají mulčem. Nejčastěji kupovanou kůrou jehličnatých stromů, která půdu překyseluje. Protože nemáme zájem půdu překyselit, tak používáme mulč vlastní výroby. Malé kousky větviček dokonale zakryjí půdu, nedovolí plevelu růst a současně brání vypařování vláhy. A časem se rozloží, takže se do půdy zpět vracejí látky, které z ní vytáhli stromy svými kořeny. Nemusíme tedy kupovat ani mulč ani hnojivo a méně je nutno zalévat.

Je jasné, že při tomto způsobu péče o zahradu a stromy v ní se docela dost nastříháme zahradními nůžkami a trochu z toho bolí ruka. Proto jsme se rozhodli koupit akumulátorové nůžky. Prošly jsme internetový vyhledávač, nějaké recenze a vynecháním profesionálních akumulátorových zahradních nůžek na stromy za několik tisíc korun nám zůstaly dva typy akumulátorových nůžek pro zahrádkáře. Z hlediska obsluhy se nám více líbily nůžky Wolf-Garten, tak jsme se rozhodli je objednat.

Přes srovnávač zboží jsme vybrali obchod, kterému to nebude trvat věčně. Z vrozené opatrnosti jsme pro první nákup pro nás neznámého dodavatele zvolili sice dražší, ale bezpečnější platbu při dodání, tedy dobírku. Nerad platím dopředu někomu, koho jsem neověřil. Vyplnili jsme tedy internetový nákupní košík a těšili se na naše nové elektrické akumulátorové nářadí, které doplní akumulátorovou pilku na větve.

akunoznice

Za pár minut přišla SMS z obchodu (bylo už celkem pozdě večer) o zaregistrované objednávce. Bohužel dopoledne druhý den jsme měli ohledně nůžek i telefonát. Dodavatel prý neumí objednané nůžky dodat. Co už, otevřeli jsme znovu srovnávač a objednali u druhého dodavatele v pořadí. Snad je někdo bude mít na skladě…

Mail na druhý den nás přesvědčil, že nebude. Resp. jsme si domysleli, že nikdo z inzerovaných obchodů to na skladě nemá a objednává u distributora jen tehdy, když sám dostane objednávku.

A teď si představte, kdybych to byl i v jednom i ve druhém obchodě zaplatil dopředu bankovním převodem… Začala by mailová komunikace o vrácení peněz. Nechci být přílišný skeptik, ale… stačí si občas podívat „Občan za dverami“ nebo „Černé ovce“, aby člověk byl na takové nákupy opatrný.

Co ale překvapilo víc, byla skutečnost, že zboží, které není obchodník schopen dodat, inzeruje ve srovnávači. Není to totiž zdarma. To, že jsme si klikli ve srovnávači „do obchodu“ stálo obchodníka nějaký ten malý peníz. Srovnávač sice je bezplatný, ale pro nás, jako zákazníky. Obchodníci za něj platí.

A tak jsme dvakrát nekoupili zahradní akumulátorové nůžky. Protože jsme z opatrnosti zvolili při objednávání dodání na dobírku, nemáme ani žádné starosti o naše peníze. Bohužel nemáme ani akumulátorové zahradní nůžky.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *